پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۰۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
موضوع فروش «شهروند» و نمایشگاه «شهرآفتاب» جلسه علنی دیروز شورای شهر تهران را برای دومین بار به چالش کشید.
شعار سال:

محمد سالاری به عنوان یکی از مخالفان واگذاری شهروند و شهر آفتاب در تذکر اول خود گفت: در جلسه روز یکشنبه مقرر شد طی بررسی‌هایی کارشناسی که انجام می‌شود بخشی از نمایشگاه شهر آفتاب واگذار شود و بخشی نیز برای شهر باقی بماند. از طرفی این دو واگذاری که با وجود موافقان و مخالفان تصویب شد، بهتر است به‌صورت فضای مزایده و مناقصه باشد تا شائبه‌های موجود در این زمینه نیز رفع شود.
سالاری با اشاره به ارائه لایحه مدیریت بحران کلانشهر‌ها از سوی معاون عمرانی وزارت کشور به دولت گفت: این لایحه قرار است بزودی در کمیسیون کلانشهرهای دولت مورد بررسی قرار گیرد.
رحمت الله حافظی هم گفت: شرکت شهروند باید فهرست دارایی ها و امکانات در اختیار به همراه میزان درآمد و هزینه سالانه خود را ظرف 3 ماه به شورای شهر ارسال کند، ولی تاکنون این فهرست ارسال نشده است.
وی همچنین در تذکر دیگری خطاب به روزنامه همشهری اظهار داشت:اگر تیترهای روزنامه همشهری را طی سه چهار ماه گذشته بررسی کنید متوجه می‌شوید تمامی تیترها مبتنی بر جنجال آفرینی واختلاف افکنی بین سازمان‌ها و نهادها، شهرداری ودولت بوده است در حالی که رویکرد روزنامه همشهری اجتماعی و فرهنگی بوده و قطعاً سیاسی نیست.
حبیب کاشانی هم نسبت به مصاحبه یکی از اعضای شورای شهر که به واگذاری شهروند و شهر آفتاب انتقاد داشت، واکنش نشان داد.
او با بیان اینکه شهرداری تهران 5500 میلیارد تومان به بانک شهر برای توسعه خطوط 6 و 7 و تجهیز خط 3 بدهکار است، گفت: در دنیای تحریم، کار بزرگی رخ داده و توانستیم 5000 میلیارد تومان پول به مترو تزریق کنیم.
کاشانی با اشاره به دریافت وام از یک بانک بحرینی گفت: ما 200میلیارد تومان از یک بانک بحرینی وام دریافت کرده‌ایم و جالب است که بدانید در زمان واریز این پول به شهرداری، بانک واسط، 40 میلیون دلار را برداشت و باقیمانده را به حساب شهرداری واریز کرد که آن را برای بافت فرسوده هزینه کردیم و حالا شهرداری تهران توانسته 5000 میلیارد تومان آورده برای شهر بیاورد و ما به ازای بدهکاری به بانک شهر، شهروند و شهر آفتاب را داریم و این در حالی است که پول این دو مجموعه خرج بیهوده نشده و نباید یکدیگر را به دلیل رأی دادن به این مصوبه خائن خطاب کنیم.
کمبود شدید مدرسه در مناطق 4، 5، 13و 22
معصومه آباد هم در جلسه دیروز از کمبود شدید مدرسه در مناطق 4، 5، 13و 22 گلایه کرد. وی درباره لزوم تحصیل همه کودکان اتباع بیگانه در کشور، اظهار کرد: موضوع بسیار تکان دهنده وضعیت نگران‌کننده فضاهای آموزشی مورد نیاز جمعیت در حال رشد بویژه در مناطق رو به رشد غربی تهران است.
وی با بیان اینکه منطقه 22 با جمعیتی بالغ بر 170 هزار نفر و وسعت 110 کیلومتر مربع دارای فقر شدید سرانه آموزشی است، گفت:‌ با وجود آنکه سرانه پیشنهادی کاربری‌های آموزشی در طرح جامع معادل 0.87 متر مربع معرفی شده است، مجموع سرانه آموزشی بر پایه جمعیت موجود این منطقه معادل 0.27 متر مربع است یعنی یک چهارم حداقل میزان مورد نیاز. این در حالی است که بر اساس مطالعات جمعیت‌پذیری شهر تهران، نرخ رشد جمعیت این منطقه دو برابر میزان نرخ رشد جمعیت کل شهر تهران در دهه اخیر بوده است.
مهدی چمران نیز از انجام مطالعات برای ادغام منطقه 9 و 10 شهرداری و ایجاد منطقه جدید در تهران خبر داد و گفت: چند سالی است پیگیر طرح اصلاح مناطق 2، 5، 9 و 10 هستیم، چراکه منطقه 2 منطقه‌ای عجیب و غریب است و پیشنهاد شده که جنوب منطقه 2 و 5 با یکدیگر ادغام و منطقه جدیدی ایجاد شود و همچنین منطقه 9 و 10 نیز با یکدیگر ادغام شوند. وی با بیان اینکه جنوب منطقه 2 و 5 از نظر بافت با یکدیگر همخوانی دارند، گفت: در حال حاضر مطالعات این طرح درحال انجام است. مشکلات و معضلات منطقه 2 شهر تهران نیز دیروز روی میز بررسی شورای شهر تهران قرار گرفت.
ولی‌الله شجاع پوریان با بیان اینکه هنوز شکل قانونی جلسات یکشنبه برای من مشخص نشده و نمی‌دانم که این جلسات غیرعلنی است یا علنی، گفت: من این موضوع را از رئیس شورا پرسیدم و او گفت؛این جلسات علنی اما بدون حضور خبرنگاران است این در حالی است که در صورت علنی بودن جلسات خبرنگاران نیز باید در آن حضور داشته باشند. وی ادامه داد: برخی از دوستان گفتند که 50 درصد از ظرفیت شورا را غیرعلنی می‌کنیم که این خوب نیست.
این عضو شورای شهر همچنین با تأکید بر اینکه نباید با رسانه‌ها برخورد دوگانه شود، گفت: یکی از خبرگزاری‌ها مطالبی را در خصوص آقایان سرخو، سالاری و حقانی منتشر کرد اما با این رسانه‌ها رفتاری مشابه معماری نیوز نشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 7 مهر 1395، شماره: 6322 :    صفحه :  7

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین